Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
birdy Gram myszką!

Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 64 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 2:55 pm Temat postu: ping ... blisko koszmaru |
|
|
Witam !
Troszkę czasu poświęcam QW, nawet kupiłem RAM, kartę graficzną, słuchawki, podkładkę, myszkę, nowe biurko aby uzyskać przyzwoite warunki gry, jednak ping mnie lekko wykańcza.
Mam w domu łącze ADSL 2 Mb/s z Dialogu.
Pingi do wp.pl, do innych serwerów są wysokie - rzędu 45-50 ms i takie same mam na serwerach QW. Najlepsze z nich (Aster - ok. 50) i później każdy kolejny to ping gorszy.
Przy ściąganiu plików transfer mam ok - rzędu ok. 250 KB/s - czyli 2 Mb/s
Czy ktoś wie czym to może być spowodowane, może ktoś ma też net z Dialogu i ma lepiej/gorzej i czy w ogóle mogę próbować coś z tym zrobić ?.
Przyczyna chyba nie leży po mojej stronie, zgłoszenie awarii też raczej nie wchodzi w grę bo przyjdzie technik i mi pokaże szybkość pobierania pliku lub wynik jakiegoś http://speedtest.net/ i skończy się, że jeszcze zapłacę za nieuzasadnione wezwanie "specjalisty".
A przecież nikt nie będzie też ze mną rozmawiał na temat działania łącza na podstawie pinga w QW
Proszę o jakieś rady w tym temacie.
Pozdrawiam. Birdy |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kapitan Kloze Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 772 Skąd: Claustrophobopolis
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 3:11 pm Temat postu: |
|
|
Słyszałem że Dialog do Qw jest kiepski ale..
Upewnij się czy cwaniaki nie mają tej samej metody co TPSA, czyli dwa rodzaje kodowania portów. Jeżeli masz tak wysoki ping to pewnie masz Interleaved bo na Fast miałbyś spokojnie 26 ms.
Jeżeli masz router to takie rzeczy można oblookać w setupie (tam gdzie masz firmware i logowanie do routera). Z drugiej strony, nie wiem czy oni mają tę samą technologię.
A jak wzywasz technika to zawsze mu możesz dać coś w łapę. On może pewne rzeczy załatwic jednym telefonem :>
Działa też pisanie reklamacji: tylko musisz się tu opierac na zbyt wysokim pingu (no chyba że masz inne problemy, np zrywane połączenia) _________________ Demolition Crew |
|
Powrót do góry |
|
 |
MajQ Ja i mój granat


Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 351 Skąd: z nienacka
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 4:08 pm Temat postu: |
|
|
Bry,
wezwij kolesia, jak Ci pokaze speedtest to odpal mu http://pingtest.net i ciekawe jak to uzasadni:) ewentualnie odpal kilka razy dziennie przez 2-3 dni, porób screeny z wynikami i podeślij cwaniakom  _________________ † Born Bad, Dying Worse † |
|
Powrót do góry |
|
 |
birdy Gram myszką!

Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 64 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 8:41 pm Temat postu: |
|
|
Jak i gdzie można znaleźć informację na temat tego kodowania portów ?
Mam router i przejrzałem wszystkie jego ustawienia ale nie znalazłem nic co mogłoby być z tym związane. Nigdy też w routerze nie definiowałem żadnych ograniczeń, limitów czy zmiany domyślnych ustawień.
Poza pingiem z łączem nie ma żadnych problemów - nie zrywa połączeń, raczej nie ma lagów itp. itd.
Zrobiłem kilka testów. Gdybym był pracownikiem dialogu i ktoś by mi pokazał takie wyniki to też bym go wyśmiał:
Podobno jest to kwestia priorytetów co ma być w jakiej kolejności przesyłane. Opóźnienie (czyli ping) w Dialogu to nie jest najwyższy priorytet. Aby uległo to zmianie to wszystkie routery przez które przechodzą moje dane musiały by być przekonfigurowane.
Prawdopodobnie też technologia jaką dysponuje Dialog to też nie jest najnowsze osiągnięcie techniki ... |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kapitan Kloze Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 772 Skąd: Claustrophobopolis
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 9:03 pm Temat postu: |
|
|
Poszukaj w ustawieniach rutera cos co nazywa sie QoS czyli Quality over Service. Tam można nadać priorytety.
U mnie kodowanie portów mozna znaleźć po zalogowaniu sie do routera (Linksys). Potem w firmware szukasz czegos takiego jak "Status", a nastepnie DSL Connection. Tam powinieneś znaleźć jakieś info, przynajmniej tak jest na Linkach.
Birdy - sciagnij tez nowego ezquake (co najmniej 2.0) i uzyj komendy cl_earlypackets 1. Ona obniża trochę ping ale zauważysz to w Hudzie a nie w scoreboard. Nalezy miec "scr_newhud 1" i wlaczyc w hudzie ping czyli hud_ping_show 1. _________________ Demolition Crew |
|
Powrót do góry |
|
 |
panczo Elektryczny widelec


Dołączył: 15 Mar 2005 Posty: 736 Skąd: Legnica city
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:14 pm Temat postu: |
|
|
Niestety, ale dialog sie nie nadaje do gry i lepszego pinga raczej nie uzyskasz. U siebie w miescie sprawdzalem warunki u 4 osob i zawsze to wygladalo tak samo czyli min.50. _________________ .: Demolition Crew :. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Thunder Rakietmistrz

Dołączył: 31 Gru 2006 Posty: 593 Skąd: Opole
|
Wysłany: Sro Sty 06, 2010 11:44 pm Temat postu: |
|
|
Air zmien awatar  _________________ When you get sad, just stop being sad, and be awesome instead. |
|
Powrót do góry |
|
 |
birdy Gram myszką!

Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 64 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw Sty 07, 2010 1:01 am Temat postu: |
|
|
Kapitan Kloze napisał: | Poszukaj w ustawieniach rutera cos co nazywa sie QoS czyli Quality over Service. Tam można nadać priorytety.
|
W moim nie ma - mam cos takiego: http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/2589
Cytat: |
Birdy - sciagnij tez nowego ezquake (co najmniej 2.0) i uzyj komendy cl_earlypackets 1. Ona obniża trochę ping ale zauważysz to w Hudzie a nie w scoreboard. Nalezy miec "scr_newhud 1" i wlaczyc w hudzie ping czyli hud_ping_show 1.
|
Wszystko to miałem zrobione ... czyli grałem w warunkach optymalnych ?
No nic ... chyba będę musiał się przyzwyczaić do 50 ms
Na wypadek jakby ktoś chciał internet z dialogu i przy okazji pograć w QW.
Mój e-mail do nich:
---
Witam !
Mam u Państwa pakiet telefon+telewizja+internet (2 Mbps) i chciałem prosić
o wyjaśnienie dlaczego na łączach Dialogu jest tak słaba odpowiedź na
pinga. Bez względu jaki host (stronę) bym nie pingował to dostaję czasy
odpowiedzi od 42 ms w górę. Dla porównania Neostrada o szybkości 512 Mb/s
ma lepsze czasy odpowiedzi.
Czy jest możliwość przełączenia trybu pracy mojego łącza z Interleaved na
Fast-Path, bo wiem, że taka możliwość istnieje.
---
a to ich odpowiedź:
---
Szanowny Panie,
Dziękujemy za kontakt. Uprzejmie informujemy, że wyższe czasy odpowiedzi
występujące niekiedy na urządzeniach naszej sieci wynikają ze specyfiki jej
ustawień (niższy priorytet dla pakietów ICMP). Telefonia Dialog nie oferuje
możliwości zmiany trybu na fast-path.
Z wyrazami szacunku
Dział Obsługi Klienta
---
I to by było na tyle w tym temacie ...  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Kapitan Kloze Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005 Posty: 772 Skąd: Claustrophobopolis
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 3:08 pm Temat postu: |
|
|
Nie wiem jaką oni tam stosują technologię: może nie ma możliwości techicznej jak w TPSA zmiany trybu kodowania (tak jest w Vectrze podobno). Najpierw dowiedz się co oni tam stosują a potem dzwoń do działu technicznego a nie mailuj. Ewentualnie postrasz ze rozwiązesz umowę/nie przedłużysz. _________________ Demolition Crew |
|
Powrót do góry |
|
 |
cpe Rakietmistrz

Dołączył: 11 Maj 2005 Posty: 641
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 4:09 pm Temat postu: |
|
|
birdy z tego co pamietam miales zmieniac sprzet na lepszy. tak ?
mysle ze FPS wiekszy niz 400 i do tego rate 20000 moze tez troche pomoc, ze stabilnoscia pingu.
co do zmiany interleaved na fast path. mysle, ze na twojego emaila odpowiadal ktos malo kompetentny i probowal bym uderzac bezposrednio do technikow/adminow jak to Air zasugerowal. |
|
Powrót do góry |
|
 |
birdy Gram myszką!

Dołączył: 31 Paź 2009 Posty: 64 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: Czw Lut 11, 2010 7:22 pm Temat postu: |
|
|
Napisałem do nich po tym jak przeczytałem tony wypowiedzi w tym temacie. Jeszcze 2-3 lata wstecz nie było problemu z przełączeniem trybów o których wspomniałem. Po tym okresie czasu ludzie już nie uzyskiwali tak dobrych efektów w kontakcie z Dialogiem.
Kompa mam "zmodernizowanego" ... Athlon 3000+, 2,5 GB RAMu, Creative Audigy, Ge Force 9600GT 512 MB i z reguły mam więcej niż 400 FPS. Czasami spada do 300, czasami wynosi ponad 1000.
Rate miałem ustawione 5360 (czy jakoś tak), przestawiłem na 20000 ... ale wcześniej też próbowałem z większą wartością rate i jakoś nie powodowało to jakichkolwiek różnic.
Co do pinga to mam 51 i jest to ping stabilny. Wam często skacze (20, 40, 60,100 itp.) + do tego packet loss ... ja mam o tyle szczęście, że ping mam stabilny (51 - czasami minimalnie więcej) i packet loss chyba prawie zawsze 0 (czasami 1-2).  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|