Forum QuakeWorld.pl - Forum Strona Główna QuakeWorld.pl - Forum
Forum dyskusyjne polskiej sceny QuakeWorld
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

kilka podstaw dla newbie.
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum QuakeWorld.pl - Forum Strona Główna -> Dla amatorów
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
novat1c
Gram myszką!
Gram myszką!


Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 58
Skąd: Asdfowo

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 4:30 pm    Temat postu: kilka podstaw dla newbie. Odpowiedz z cytatem

Witam

Jako że planuje za jakiś czas pograć w QW, chciałbym się dowiedzieć kilku spraw. Szukałem trochę po forum ale niestety nic konkretnego nie znalazłem. Jako że w serie Quake już trochę gram, to wiem że podstawa to dobre cfg. Oglądałem kilka filmików w sieci, i niektóre zwróciły moją uwagę ze względu na wygląd textur czy HUDa.

http://www.youtube.com/watch?v=gQbhM7EhJy8

http://www.justin.tv/clip/c467927cba895ac9#r=4rLKKEY

Chodzi mi o te dwa linki które wyżej wkleiłem. Czyli:

1. Czy da się ustawić takie simpleItems? Jeżeli tak to jak ?
2. Czy mona gdzieś pobrać takie cfg lub do niego podobne (chodzi mi o grafikę z justin.tv meczu tom'a i slabi'ego)
3. Czy istnieje jakiś HUD editor, albo coś innego co pozwoliło by mi zrobić własny HUD, do którego się przyzwyczaiłem z innych Quake'ow.

A teraz inna sprawa, mianowicie movement. Wiem ze są w sieci filmiki instruktażowe jak skakać itd. Ale mi chodzi o mapy i mod do QW na którym będzie można spokojnie poćwiczyć movement. W Q3 był defrag, i niezliczona ilość map do ćwiczenia strafejumpingu i innych odmian skoków. Czy jest coś takiego do QW, jak tak to gdzie to można pobrać (najlepiej podać link).

I ostatnia sprawa. Jako ze jestem newbie-n00bek-chłopiec do bicia i nie potrafię nic, to czy znajdę gdzieś jakiś poradnik jak grac 1on1 w qw czy coś takiego. Odrazu mowie ze nie interesuje mnie poradnik typu to jest RA, RA timuje się tak i srak, a to jest Jumpad, aby użyć jumpada wystarczy na nim stanąć.. Nie chodzi mi o podstawy tylko o strategie/taktyki/zagrania.

Proszę o wyrozumiałość i cierpliwość, ale jako nowy gracz, mam pewne problemy z zaaklimatyzowaniem się na scenie, dlatego liczę na to ze znajdzie się jakaś osoba która odpowie na wszystkie pytania, w prosty sposób tak żebym zrozumiał (czyt. jak idiocie) i nie odeśle mnie na google.pl (bo już bylem)
_________________
Yo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kapitan Kloze
Elektryczny widelec
Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 768
Skąd: Claustrophobopolis

PostWysłany: Pią Gru 25, 2009 6:52 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

W QW wszystko da sie ustawic wg swojego widzimisie.

ad.1 tu masz simpleitems - http://gfx.quakeworld.nu/details/317/filled-simple-items/ . po rozpakowaniu gdzie trzeba piszesz "gl_simpleitems 1"

ad.2 troche configow - http://gfx.quakeworld.nu/browse/configs/, chcowiele trzeba bedzie samemu ustawiac

ad. 3 - tak, w konsoli piszesz: "hud_editor", potem wciskasz H i jazda Uśmiech...

Musisz miec nowego ezq, znaczy minimum wersje ezq 2.0.

Mapy do cwiczenia trickow i jumpow sa wgrane na serwerach wiec jak sie polaczysz i wpiszesz w konsoli dana mape, np. "ztricks" albo "sj" sama ci sie sciagnie.
Mapy: sj, ssj, ztricks, ztricks2 itp

Na poczatek polecam granie FFA czy to Polsce czy to za granica. Potem przyjdzie czas na 1/1, 2/2 i 3/3.
Duzo poradnikow znajdziesz tutaj: http://www.quakeworld.pl/index.php?option=com_content&view=category&id=15&Itemid=31

Witamy nowego gracza Uśmiech
_________________
Demolition Crew


Ostatnio zmieniony przez Kapitan Kloze dnia Nie Gru 27, 2009 12:16 am, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
MajQ
Ja i mój granat
Ja i mój granat


Dołączył: 21 Gru 2008
Posty: 351
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 9:18 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

yo, Air dobrze prawi Uśmiech... nic dodać nic ując Uśmiech... jakbys jeszcze miał jakieś pytania to wal smiało - nie zrażaj się - każdy kiedys zaczynał Uśmiech...

Witamy na pokładzie Uśmiech...

pzdr
_________________
† Born Bad, Dying Worse †
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
novat1c
Gram myszką!
Gram myszką!


Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 58
Skąd: Asdfowo

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 10:14 am    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widzialem te poradniki. Nie o takie mi chodzi. Bardziej cos w tym stylu:

http://www.cyberfight.org/offline/strategy/28/

Tu jest opis respawnow na ztn i mozliwosci jak zaczynac w zaleznosci od respa. W Q3 jest mnostwo tego typu porad na wszelakie mapy. Jest cos takiego w QW? Moze byc rowniez po ang. I nie koniecznie respawny tylko ogolnikowa taktyka czy cos w ten desen.

BTW sorry za bledy, pisze na chu***** klawie.
_________________
Yo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
fluartity
Moderator
Moderator


Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 989
Skąd: Trzebinia

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 12:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

O widze ze przyatakowales na forum, milo. Chlopaki to kolo ktory przeniosl sie z warsow, gralem z nim jednego praca i n/c Uśmiech... Wiec tak, na www.quakeworld.pl masz tutki do tp pisane przez aira ktore goraco polecam a co do 1on1 to strategie musiesz sam ogarnac najwiecej grajac i to z leprzymi od siebie bo niczego sie nie nauczysz + ogladanie demek i wlasna kontemplacja. Ewentualnie pytaj duzo to zawsze ktos pomoze, zreszta widzisz Uśmiech... zawsze jest ktos chetny do pomocy.

Generalnie ztn w q3 rozni sie od naszego respawnami i nie tylko. Ustawmy sie kiedys na jakims servie + ventrilo to obagadam ci wszystkie potrzebne dla ciebie szczegoly abys ruszyl do boju bo esport ogarniasz z tego co pamiętam Uśmiech...
_________________
[ http://dc.quakeworld.pl Demolition Crew: Member ]
[ http://quakeworld.pl Administrator ]
[ http://forum.quakeworld.pl Moderator ]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Kapitan Kloze
Elektryczny widelec
Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 768
Skąd: Claustrophobopolis

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 1:13 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Widze że kolega poważnie podchodzi do sprawy co mnie bardzo cieszy Very Happy

Z czasem sam sobie wyrobisz taktyki z każdego spawna na każdej mapie. Demka najlepszych, treningi i prace, potem ogladanie własnych demek by zaobserwować błedy. Ja robie tak do dzisiaj, troche to pomaga.

GL Uśmiech...
_________________
Demolition Crew
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Thunder
Rakietmistrz
Rakietmistrz


Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 584
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 1:25 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Pierwsza rada jaka ktos ci powinien tu przedstawic to taka, ze musisz sie liczyc z tym ze przez 2-3 (?) miesiace nie bedziesz wygrywal z NIKIM i na ZADNEJ mapie, dlatego warto sie nie zniechecac na samym poczatku, niektorzy graja od 97' wiec poziom gry jest bardzo wysoki wzgledem newbies i ciezko im nadrobic skila. Z mojej strony jeszcze - nie polecam gry ze slabszymi graczami, jak juz sie troche wyrobisz, lepiej grac z ciut lepszym. Taktyki o ktorych mowisz, ja sie z takowymi nie spotkalem, moim zdaniem trzeba poprostu grac i grac az w koncu sam ogarniesz o co chodzi.
Milo ze jednak znajduje sie ktos nowy na scenie QW bo to rzadkosc w tych czasach, witamy Very Happy
_________________
When you get sad, just stop being sad, and be awesome instead.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maks
Dziecko neostrady


Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 1172

PostWysłany: Sob Gru 26, 2009 1:26 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

nie ma taktyk uniwersalnych
a co robic na respach to poprostu obejzyj 3-4 dema(na mape) i bedziesz wiedzial co i jak reszta to myslenie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
novat1c
Gram myszką!
Gram myszką!


Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 58
Skąd: Asdfowo

PostWysłany: Nie Gru 27, 2009 3:27 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Ogolnie dzieki wszystki za wskazowki, ale to dla mnie chleb powszedni, ogladanie demek i wyciaganie wnioskow to podstawa jezeli chce sie robic postepy. Bez wprowadzania korekty w wlasna gre nie bedzie progresu i basta. Flu, to ze przeszedlem z warsow to tak prawda fifty fifty, bo w wsw juz od maja nie gram. A w QW jak napisalem na poczatku pierwszego posta bede grac ,,za jakis czas,, czyli za 4 miechy, jak zdam maturke. Nie bede teraz grac bo bym sie wciagnal, a wtedy kazdy wie jak jest :p

Mimo to przez te 4 miesiace zrobie sobie cfg i ustawie troche sprzet pod QW tak zebym po maturce bezproblemowo mogl usiasc i zbierac wpie**** od hajterow.

Co do ostatniego posta kolegi wyzej ze nie ma uniwersalnej taktyki - tak to prawda. Kazdy duel jest inny i nie ma wzoru czy ksiazki w ktorej by pisalo jak grac. Jednak chodzilo mi tylko o wskazowki kiedy warto docisnac opponenta i rushowac na niego jak to mowia ziomki z Camper Srajka, a kiedy grac defens i wyczekac moment do ataku. Ale skoro nikt z was nie spotkal sie z tego typu textami, to mysle ze zastosuje sie do tego co pisal kolega wyzej, trzeba po prostu sie przez 2-3 miesiace ograc i tyle, taktyki/zagrania itd. przyjda z czasem spedzonym na grze.

Jeszcze raz dzieki wszystki za odpowiedz, jak bede miec jakies watpliwosci lub problemy na pewno sie odezwe. o/
_________________
Yo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
vampir
Bóg telefragu
Bóg telefragu


Dołączył: 19 Lip 2005
Posty: 1106
Skąd: Krosno / Kraków

PostWysłany: Sro Gru 30, 2009 3:56 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

sory za pytanie z lamy ale ocb ?

http://gfx.quakeworld.nu/details/251/aas-hud/

gosc ma mape skarbów... po co ? czy jest moze opcja zaznaczenia na niej swoich teamowych fumfli zeby wiedzieć kto który pokoik zajmuje ?

edit [teraz widze ze tam 3 kropki czerwone są... i te kreseczki to ich kierunek zwiedzania ? ]

gra tak ktoś ?
_________________
nic poza tekstem
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora AIM
Thunder
Rakietmistrz
Rakietmistrz


Dołączył: 31 Gru 2006
Posty: 584
Skąd: Opole

PostWysłany: Sro Gru 30, 2009 4:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

To tylko jak demko sie oglada to jest ten radar tak/nie ?
_________________
When you get sad, just stop being sad, and be awesome instead.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan Kloze
Elektryczny widelec
Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 768
Skąd: Claustrophobopolis

PostWysłany: Sro Gru 30, 2009 4:23 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Tak - to tylko działa w demkach, nie jestem pewien czy podczas specowanie też. Podczas gry jest coś takiego jak "teamoverlay" ktory pokazuje miejsce Twoich fumfli.
Ale w ligach jest to zabronione/wyłączane.
_________________
Demolition Crew
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
novat1c
Gram myszką!
Gram myszką!


Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 58
Skąd: Asdfowo

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 5:01 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Witam

#1
No więc wszedłem na strone gdzie pobrałem ezQuake 2.0. Oczywiście starałem się robić wszystko zgodnie z instrukcjami które były na stronie oraz w read me. Gra niby działała, tylko jak chciałem pośmigać na dm3 czy na dm6 to pisało mi w konsoli że couldn't load maps/dm3 albo maps/dm6. I tak z prawie każdą mapą było. Oczywiście wiąkszość map ściągnołem z internetu i niby działają OK, Jednak częśc map zaczynających się od dmX nadal się nie ładuje. Co z tym zrobic ? Mam wszystkie znaleść @ google.pl ? To chyba bezsensu, wydaje mi sie że coś nie tak zrobiłem, ale nie wiem co.

#2
Wpisałem w konsoli HUD_editor i wcisnołem H, całkiem sprawnie i łatwo to działa, jednak mogłem jedynie zmienić położenie pewnych elementów HUDa i tyle, nie mogłem zrobić własnych. Dlatego mam pytanie. W jaki sposób mogę dodać ten HUD:
http://gfx.quakeworld.nu/details/310/armorface-hud-icons/

Air coś pisał że mam go dodać tam gdzie trzeba. Owszem zrobiłem tak(tak jak pisało w read me) ale nadal maiłem standardowy. Czy mógł by ktoś wytłumaczyć jak idiocie co mam zrobić z tym HUDem krok po kroku ?

#3
Podobnie jak z HUDem, sprawa ma się z simple items'ami. Oczywiście wybrałem sobie z tej strony jeden z modeli itemów i robiłem tak jak pisało w read me. Chodzi mi o to:
http://gfx.quakeworld.nu/details/311/simple-style-gwep-models/
Mam to dodać do folderu jakigoś czy edytować ten plik co jest podany w read me. Jak tak to jak ? Również proszę wytłumaczyć jak idiocie, krok po kroku.

#4
No i na koniec cfg. Tutaj wszystko działało. /exec nazwa.cfg i sie wczytywało. Jednak nie mogłem znaleść tego cfg z justin.tv gdzie ściany mają kolor szaro-kremony a podłoga/sufit pomarańczowy. Szukałem na stronie:
http://www.quakeworld.nu/configs/
I znalazłem tam kilka cfg zalon'a, bo to własnie ów zalon dodał filmiki na justin.tv jednak to nie były te cfg. Czy mógł by ktoś podać mi liste cmd które zmieniają grafikę na taką jak ta na filmiku z meczu ? Naprawdę szukałem w internecie, i nie mogłem znaleść. Jeżeli się da zmieniać odcienie ścian podłóg i sufitu, to prosił bym aby podłoga miała kolor ciemny szary, a ściany nieco jaśniejszy szary, bo te z justin.tv są zbyt jasne wg. mnie.

#5
Czy/Jak można zmienić odliczanie zegara w drugą stronę. U mnie odliczał od 0:01 w górę a chciałbym żeby odliczał od 9:59 w dół, tak abym czasy itemów odejmował, a nie dodawał.

#6
Gdy strzeliłem RLką to na ścianach pojawiało się światło. Da się wyłączyć ten efekt światła ? Albo chociaż zmniejszyć bo trochę mnie to rozprasza. Przyzwyczaiłem się do braku dynamicznych świateł w grze.

#7
W Q2 i Q3 w czasie grania rozgrzewki miejsca respawnów były zaznaczone. Dzięki temu łatwo można się było nauczyć rozmieszczenia na mapie respów. Czy da się coś takiego w QW ustawić? (Jak?)

#8
Jak testowałem sobie cfg z qw.nu to widziałem że na niektórych cfg gracze mieli ustawione, że promien LG "kleił" się do celownika a u innych "pływał" na boki. Da się ten efekt wypośrodkować żeby LG "pływało" na boki ale nie znacznie ? Nawet w QL służy do tego cg_TrueLightning 0-1 , szukałem podobnej cmd w QW ale nie znalazłem. Mógłby mi ktoś ją podać ? Dodam jeszcze że widziałem zmiany "stylu" spawania w QW. Od koloru, przez rodzaj, po intensywność. Kolor wiadomo, rodzaj, czyli raz był to zwykły zygzak, a raz coś w stylu Q3, a intensywność w sensie u jednych był lekko przezroczysty a u inych wcale. Takwięc na to też bym poprosił komendy.

Się rozpisałem ale tak to jest jak chce się miećwszystko dobrze ustawione. Proszę o odpowiedz. Jak bym czegoś nie był pewny lub czegoś nie wiedział to będe pytać. Pozdrawiam.
_________________
Yo
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
H4lflost
Skaleczony siekierą
Skaleczony siekierą


Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 114

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 5:58 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

1)zeby miec wszystkie mapy dm* potrzebujesz PAK0.PAK PAK1.PAK w QUAKE\ID1 ( z plyty albo sciagnac z neta ) ;mozesz tez wejsc na server i wpisywac mapy ktorych nie masz , powinno ci sciagnac i przelaczyc.
2)wkleic huda do cfg i wpisac cl_sbar 0 ; scr_newhud 1 // textury skopiowac do QUAKE\ezquake\textures\wad
wpisac show all
uzywac hide 'nazwa obiektu'
albo
hide all
show 'nazwa obiektu'

liste masz po wpisani samego 'show'/ 'hide'

3)zmienic nazwe paka wg kolejnosci jak (PAK0.PAK PAK1.PAK) to na PAK2.PAK
jak nie idzie to moze potrzebujesz nowego buildsa http://uttergrottan.localghost.net/ezquake/dev/nightlybuilds/win32/
4)
r_drawflat 1 ; potem
r_floorcolor "100 20 30"
r_wallcolor "192 100 20"
w standardzie r g b (255 255 255)

5)cl_gameclock 4 (wartosci 0-4 )
6)cl_muzzleflash 0 ; r_dynamic 0 albo r_rocketlight 0 ; r_explosionlight 0
7)niektore serwery to maja
8)cl_fakeshaft (wartosci 0-1)
gl_lightning_size ""
gl_lightning_color ""
gl_lightning_sparks ""
gl_lightning_sparks_size ""


Ostatnio zmieniony przez H4lflost dnia Pią Sty 01, 2010 6:32 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
neon
Elektryczny widelec
Elektryczny widelec


Dołączył: 27 Paź 2005
Posty: 840
Skąd: Nowa Dęba/Sosnowiec

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 6:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

ale przede wszystkim trzeba kupic komputer
_________________
siemka!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Kapitan Kloze
Elektryczny widelec
Elektryczny widelec


Dołączył: 18 Mar 2005
Posty: 768
Skąd: Claustrophobopolis

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 7:07 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

Dodam że dla wartości cl_fakeshaft możesz ustawiac wartości pośrednie czyli np 0.23 jak u mnie Uśmiech...
_________________
Demolition Crew


Ostatnio zmieniony przez Kapitan Kloze dnia Pią Sty 01, 2010 7:52 pm, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
maks
Dziecko neostrady


Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 1172

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 7:30 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

a przezroczystosc shafta to jest r_shaftalpha
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
_KaszpiR_
Biorę przyQUAD
Biorę przyQUAD


Dołączył: 20 Wrz 2005
Posty: 970

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 7:45 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

polecam
cvarlist_re <kawalek nazwy zmiennej>

czyli np:
cvarlist_re shaft
cvarlist_re alpha

co do hud'a, warto przypisac obiekty do grup a potem przesuwac grupy
uzywa sie do tego zmiennych z nazwa Group (jest ich jak dobrze pamietam 9), a przypisanie obiektu do gruy definuje sie numerkiem w zmiennych _Place

najlepiej poczytac dokomentacje ezquake
_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
tom
Admin
Admin


Dołączył: 15 Mar 2005
Posty: 1637
Skąd: Wielichowo

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 8:00 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

maks napisał:
a przezroczystosc shafta to jest r_shaftalpha


To jest niedozwolone.
_________________
TAK TO JA, EGO I MUSTWINNER Uśmiech...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
maks
Dziecko neostrady


Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 1172

PostWysłany: Pią Sty 01, 2010 9:28 pm    Temat postu: Odpowiedz z cytatem

tom napisał:
maks napisał:
a przezroczystosc shafta to jest r_shaftalpha


To jest niedozwolone.

no i co z tego
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum QuakeWorld.pl - Forum Strona Główna -> Dla amatorów Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następny
Strona 1 z 8

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group